تبلیغات
طراحی صنعتی ، مهندسی معکوس قطعات ، طراحی قالبهای تزریق پلاستیک و فلزی - درجه حرارت بالای موتور و رابطه ان با کاهش مصرف سوخت
طراحی صنعتی ، مهندسی معکوس قطعات ، طراحی قالبهای تزریق پلاستیک و فلزی
موسسه تحقیقاتی و طراحی و ساخت قالب های صنعتی 09374134989
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد … نمیخواهم بدانم كوزه گر از خاك اندامم چه خواهد ساخت … ولی بسیار مشتاقم … كه از خاك گلویم سوتكی سازد … گلویم سوتكی باشد به دست كودكی گستاخ و بازیگوش … تا كه پی در پی دم گرم خویش را بر گلویم سخت بفشارد …. و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد … تا بدین سان بشكند دائم سكوت مرگبارم را …

دکتر علی شریعتی

مدیر وبلاگ : مهندس کمیل علیزاده
نظرسنجی
نظر خود را درباره طاراحان قالب و سطح توانایی انها بیان کنید ؟






ذهنیتی از موتور پیکان و موتورهای قدیمی وجود دارد که اگر دمای موتور از 80 درجه سانتیگراد بالاتر رود برای موتور خطر جدی دارد و باید این دما کاهش یابد.این ذهنیت باعث شده رانندامروزیگان نیز برای خودروهای خود(از سمند و پژو به بالا) در فصل گرما واستفاده از کولر و به تبع بالارفتن سریع دمای موتور به بالای 90 درجه متوسل به انجام راههائی برای کاهش این دما گردند.

متاسفانه تعمیرکاران نیز به مضرات ان توجه نمی نمایند وبا انجام روشهائی نظیر حذف ترموسات از مدار سیستم خنک کاری؛اضافه کردن یک سنسور به رادیاتور جهت فعال نمودن فن های خنک کننده در دماهای 75 درجه و یا یکسره کردن دور فن ها جهت دور بالا؛سری کردن یک مقاومت نزدیک به 100 اهم با سنسور سیستم خنک کننده تا فن ها در حدود 10 درجه پایین تر فعال گردند باعث می گردنند موتور در دمای پایین مشغول بکار گردد و غافل از اینکه این روشها نه تنها هیچگونه سودی برای موتور ندارد بلکه باعث صدمه جدی به موتور در درازمدت و مصرف سوخت با لا می گردد.
خودروهای امروزی اصطلاحا به خودروهای گرما دوست معروف هستند.موتور انها با توجه به طراحی و الیاژ خاص بکار رفته به راحتی توانائی تحمل دماهای بالای 100 درجه رادارند.
هدف از این طراحی علاوه بر جلوگیری از سائیدگی سیلندر و بالا بردن توان موتور باعث کم شده مصرف سوخت بطور قابل ملاحضه می گردد.در دمای یالا خام سوزی سوخت به حداقل ممکن خود می رسد.
ECU
های نصب شده دراین خودروها در دمای بالا به دلیل احتراق کامل سوخت به انژکتورها فرمان پاشش سوخت کمتر را می دهد.

دمای موتور(C)

سائیدگی موتور(MM)

مصرف سوخت(L/H)

توان(KW)

4

0.2

14.3

19.4

38

0.051

13.2

20.3

60

0.025

12.1

21.3

70

0.013

11

21.6

82

0.008

10.6

22

 

 

 

 

منبع جدول ذکر شده:کتاب توان موتور و تراکتور تالیف کارول اپی گورینگ

لذا توصیه می شود برای این خودروها بر اساس درجه نشاندهنده درجه حرارت اب توجه نماید که تا دمای 110 درجه موتور در دمای عادی خود فعال است.

جالب اینجاست در این خودروها تا دمای 85 درجه ترموسات هنوز بسته مانده و بعد از این دماست که ترموسات شروع به باز شدن می کند.

تا دمای حدود 90 فن ها خاموش هستند و بعد از این دماست که فن ها با دور پایین شروع بکار می کنند.و تا دمای نزدیک 105 درجه موتور با دور فن پایین خنک می گردد. از دمای مابین 100 تا 120 درجه موتور یا دور فن بالا خنک می گردد و بعد از این دماست که کلیه هشدار های سیستم ایمنی فعال می گردنند و لامپ STOP روشن می گردد.

 در زمانهائی که از کولر استفاده می کنید دور فن بالا زودتر فعال می گردد. در این حالت فشار گاز کولر تعیین کننده دور فن بالاست.





نوع مطلب : مجموعه موتور، خودرو، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
مهندس کمیل علیزاده
پنجشنبه 2 آبان 1392
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:40 قبل از ظهر
I have been surfing on-line more than three hours today, but I
never discovered any attention-grabbing article like yours.

It is beautiful worth sufficient for me. In my view, if
all web owners and bloggers made good content
as you probably did, the web can be much more helpful
than ever before.
چهارشنبه 18 مرداد 1396 10:08 قبل از ظهر
Hi there, its nice paragraph regarding media print, we all be aware of media is
a impressive source of facts.
جمعه 13 مرداد 1396 06:27 قبل از ظهر
Hello! I know this is kinda off topic however , I'd figured I'd ask.
Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing
a blog post or vice-versa? My site goes over a lot of the same topics as
yours and I feel we could greatly benefit
from each other. If you happen to be interested feel free to shoot me an email.

I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!
جمعه 6 مرداد 1396 05:59 بعد از ظهر
In fact no matter if someone doesn't understand after that its up to
other visitors that they will help, so here it takes place.
جمعه 6 مرداد 1396 07:19 قبل از ظهر
Spot on with this write-up, I absolutely believe that this site needs a great deal more
attention. I'll probably be back again to read more, thanks for the info!
شنبه 31 تیر 1396 02:41 بعد از ظهر
I just like the helpful information you provide to your articles.

I'll bookmark your weblog and check again here regularly.
I am relatively sure I will be informed many new stuff right here!
Best of luck for the next!
جمعه 30 تیر 1396 07:36 قبل از ظهر
This post is priceless. When can I find out more?
جمعه 26 خرداد 1396 11:35 بعد از ظهر
Very good post. I'm going through many of these issues as well..
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 04:56 بعد از ظهر
Simply desire to say your article is as astounding. The clarity in your post is just
cool and i can assume you are an expert on this subject.

Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post.
Thanks a million and please keep up the rewarding
work.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 03:14 بعد از ظهر
This design is incredible! You certainly know how to keep a reader
entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to
start my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job.

I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
Too cool!
سه شنبه 29 فروردین 1396 09:01 قبل از ظهر
Wonderful website. Plenty of useful info here. I am sending it to some buddies
ans also sharing in delicious. And obviously, thank you in your sweat!
یکشنبه 27 فروردین 1396 05:40 بعد از ظهر
My programmer is trying to convince me to move to .net from
PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on a variety
of websites for about a year and am worried about
switching to another platform. I have heard very good things
about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my
wordpress posts into it? Any help would be really appreciated!
جمعه 25 فروردین 1396 06:34 بعد از ظهر
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.

You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving
us something informative to read?
سه شنبه 22 فروردین 1396 07:06 قبل از ظهر
I think this is one of the most vital info for me. And i am
glad reading your article. But want to remark on some general things, The
site style is wonderful, the articles is really nice : D.
Good job, cheers
یکشنبه 20 فروردین 1396 08:34 بعد از ظهر
Thanks for sharing such a pleasant opinion, article is good, thats why i have read
it completely
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
ابزار تلگرام
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل